Carbon Crane

Carbon.Crane

Ügyfél:

Carbon.Crane

Dátum:

2019 -

Projekt:

Carbon.Crane

Üzleti kihívás


A Crane új üzletága, a Carbon.Crane, a marketing karbonmentesítését tűzte ki céljául. A Business.Crane feladata volt a piaci bevezetés marketingkommunikációs támogatása, ami a kommunikációs stratégiától az termékarculatot is magában foglaló arculattervezésen és a sales támogató anyagok elkészítésén át a bevezetés kommunikációjának tervezését és megvalósítását jelentette. A kihívás kettős volt: egyrészt egy fejlesztés alatt álló termék- és szolgáltatásportfólió marketingkommunikációját kellett felépíteni, hogy az indulásra egyszerre készüljön el a termékkel, másrészt egy évtizedes múltú ügynökségi brand árnyékából kellett kilépni egy zöld, technológiai és adattudomány hátterű kvázi startuppal. Mindezt egy gyakorlatilag légüres térben (nevezhetjük blue ocean-nek is), hiszen a hazai piacon a tervezés fázisában nem volt még hasonló megoldás sem.

Megoldás


A Crane történetében volt már példa arra, hogy megjelent egy új termék- vagy szolgáltatásportfólió, aminek önálló arculata, kommunikációs stratégiája és aktivitásai voltak, a Culture.Crane. A Carbon.Crane viszont ennél is távolabb van a Crane indulás óta létező alapvető for profit üzleti tevékenységétől. Éppen ezért a Carbon.Crane arculata és digitális ökoszisztémájának tervezése végül a Crane teljes arculatának és minden online felületének megújítását hozta magával. Mindezt úgy, hogy a tervezés során – a folyamatban lévő termék- és termékarculat tervezés miatt –a klasszikus waterfall megközelítés helyett az IT-fejlesztésből ismer iterációs szakaszokkal dolgoztunk. A Carbon.Crane B2B célcsoportja miatt a kommunikációs stratégia alapvetően content marketingre épül, ahol a social területen – a magyar nyelvű használat korlátozottsága ellenére is – erősen támaszkodunk a LinkedInre. Érdekesség még, hogy a korábban már említett blue ocean piaci helyzet miatt a bevezetéskor a cél nem csak a potenciális célcsoport elérése, illetve értelemszerűen leadgenerálás volt, hanem a kommunikációs tér befoglalása is. Mindemellett fontosnak tartottuk az edukációt és hogy olyan témákat hozzunk el az ESG, fenntarthatóság és offsetting kulcsszavai köré épült közegbe, amivel nem csak a mérés és a csökkentési lehetőségek fontosságát hangsúlyozzuk, hanem kiemeljük a weboldalak és az eDM-ek dekarbonizációját, alapot adva ezzel a „reduce before offset” üzenetnek. A piaci bevezetés kapcsán terveztünk brand identity-t, termékarculatot, weboldalt, kommunikációs anyagokat, létrehoztunk ezeken kívül blogcikkeket, social posztokat és sales támogató anyagokat. Ezen felül minimális sajtókommunikációval és social hirdetésekkel is támogattuk az alapvetően own és earned media alapú kommunikációt

Hatás


Az első siker az volt, hogy létrejött egy konzisztens, a termék és az üzletág értékeivel összhangban lévő arculat. A bevezetés sikere abban mérhető, hogy gyakorlatilag 3 hónap alatt sikerült elérnünk a digitális térben a célcsoportunk 60-80%-át, social követőink közé terelni a 10%-át, és a leadgenerálás is hozta az elvárásokat. De talán a legbeszédesebb eredmény, amikor azt a visszajelzést kapjuk a kommunikációnk eredményeként, hogy bár partnerünk cég szinten kiváltja (offseteli) a karbonlábnyomát, a marketing osztály mégis fontosnak tartja, hogy aktívan tegyen a csökkentésért a saját területén, amiben számítanak megoldásainkra.

Megosztás:

KAPCSOLÓDÓ REFERENCIÁK


Maragoni arculattervezés

A Maragoni Mozzarella arculatának tervezésénél több fázisban is kutatást végeztünk, ugyanis egyszerre kellett arra törekedtünk, hogy a fogyasztók első ránézésre is egyértelműen be tudják azonosítani a terméket, miközben a csomagolás leugrik a polcról.

Mastercard.hu website rebuild

Jól szervezett projektmenedzsmenttel, komplex és átlátható folyamatok mentén megújítottuk a Mastercard teljes magyarországi weboldalát, ami a bővíthető struktúrának, az esztétikus dizájnnak, és a rövid szövegeknek köszönhetően jobb felhasználó élményt nyújt.

Crane App

A Crane app egy saját fejlesztésű, belső használatra készült alkalmazás, ami csökkenti a papíralapú adminisztrációkat és megkönnyíti a kollégák életét. A pet projektként indult applikációban látható a kollégák szabadsága, valamint roller- és parkolóhelyfoglalásra is alkalmas.

Hírlevél

Szeretnéd e-mailben megkapni legfrissebb híreinket? Iratkozz fel! Ígérjük, csak akkor küldünk hírlevelet, ha egy fontos információt osztunk meg, vagy többet egyszerre. Így is csökkenthető az e-mailek karbonlábnyoma.