Hosszú évek óta folyik a vita arról, hogy a technológia felváltja-e az emberei munkaerőt – vagy inkább hogy milyen időtávon, mértékben és munkakörökben. A McKinsey 2017-es tanulmánya szerint – amiről már röviden korábban ebben a cikkünkben is írtunk – a legtöbb szakmán belül vannak olyan tevékenységek, amik könnyedén automatizálhatók, így akár a következő pár évben jelentős változásokra számíthatunk. Ugyanakkor ennek az éremnek is két oldala van. A Világgazdasági Fórum 2020-as jelentése szerint a technológia fejlődéssel (ebben beleértve az AI-t is) további 12 millió munkahely jöhet létre 2025-ig.
A generatív AI már évek óta a jelenünk része, mégis bőven vannak még mindig olyan területek, ahol finomításra, segítségre szorul. Azok a vállalkozások, amik az AI technológiára támaszkodnak és nem vesznek fel tartalomgyártókat, kockázatos lépésre szánják el magukat. A generatív mesterséges intelligencián alapuló rendszerek a legtöbb esetben már meglévő tartalmakból hoznak létre valami újat, ami miatt könnyen előállíthatnak olyan eredményt, ami érezhetően valami másolata, nincs hozzáadott értéke az olvasó számára.
Így különösen fontos, hogy odafigyeljünk, hogyan is használjuk a generatív AI-t a munkánk során, és hogy megtaláljuk ezeknek az eszközöknek a megfelelő szerepet, fejben tartva, hogy képesek inputot és információk értelmezni, képesek outputot generálni, de ez inkább egy kombinálás mintsem egy létrehozás. Mire figyelj a generatív AI alkalmazásánál? Mutatjuk!
Hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni ezeket az eszközöket? Első körben érdemes egy tételes listát írni arról, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a vállalkozásunk és milyen részfeladatok merülnek fel eközben. Azt kell végig gondolnunk, hogy melyik általunk ismert AI megoldás melyik feladathoz tud nagyobb mértékben hozzátenni, és melyikhez alig. Lehetnek olyan feladatok, amiket 80-85%-ban meg tud oldani egy (vagy több) AI megoldás, mint pl. a SEO célra írt rövid blogcikkek vagy a könnyen értelmezhető képek generálásába valamihez, amiről posztolni akarunk. Vannak viszont olyanok is, amikhez 5-10%-ot tudnak csak jelenleg hozzátenni, mint mondjuk az értékajánlatunk stratégiai meghatározása vagy egy komolyabb véleményvezér cikk megírása. Értelemszerűen az előbbi kategóriára ideális AI-jal kísérletezni, az utóbbinál viszont egyelőre fölösleges ezzel időt tölteni, mert minimális időt, értéket nyerhetünk vissza. De azzal, hogy a monoton feladatokat a generatív mesterséges intelligencia végzi el, az írásoknak és grafikusoknak – még a szükséges utómunkát elvégezve is – sokkal több ideje marad arra, hogy kreatív, egyedi munkákkal foglalkozhassanak. Ha pedig elakadnak, gyors kutatásra, brainstormingra, az írói blokk feloldására is jó megoldás lehet az AI.
Általában nem tudjuk 100%-osan befolyásolni azt, hogy milyen minőségű tartalmat generálnak a mesterséges intelligencia alapú eszközök, azért viszont mi vagyunk felelősek, hogy milyen tartalmakat teszünk közzé, osztunk meg. Az AI egyik legnagyobb hátránya, hogy van, amikor elfogult vagy akár teljesen valótlan állításokat fogalmaz meg (és teszi mindezt ugyan azzal a „magabiztossággal”, mint amikor valós tényeket közöl), úgyhogy érdemes gondosan átnézni az elkészült tartalmakat. A kapott szövegeket, képeket minden esetben ellenőrizni és gyakran finomítani kell, a szerkesztői munka és így az irányítás továbbra is a mi kezünkben marad.
Ha hosszútávon és főleg akkor, ha kereskedelmi célokra is szeretnénk a generatív AI eszközökkel dolgozni, érdemes minden dolgozót megtanítani arra, hogy mire, hogyan használhatják fel munkájukhoz ezeket a rendszereket. Szükségünk van irányelvekre, ellenőrzési pontokra és annak a megértetésére, hogy a nap végén kié a felelősség.
A generatív mesterséges intelligenciát használni kicsit olyan, mint amikor tanácsot kérünk valakitől. Meghallgatjuk a választ, hálásak vagyunk a kapott inputért, de aztán a saját ítélőképességünket, tapasztalatunkat, józan eszünket használva döntjük el, hogy mi a legjobb a szervezet számára.
Már sok-sok különböző területen működő vállalkozás is kipróbálta a generatív mesterséges intelligenciát. Érdekel, hogyan nézz ki egy DALL-E-2-vel generált étlap? Következő bejegyzésünkből kiderül!
Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a weblapon navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez...
Ez a weboldal sütik segítségével javítja az Ön élményét, miközben Ön a weblapon navigál. Ezek közül a sütik közül a szükséges kategóriába sorolt sütik az Ön böngészőjében tárolódnak, mivel nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez. Ezenkívül harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek nekünk elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön hozzájárulásával tárolja az Ön böngészőjében. Önnek lehetősége van ezeknek a sütiknek a letiltására is. Ezeknek a sütiknek a letiltása azonban hatással lehet a böngészési élményre.
>> Sütikezelési Szabályzatunkat ezen a linken érheti el
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
>> You can access our cookie policy at this link
A szükséges sütik nélkülözhetetlenek a webhely megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak azokat a sütiket tartalmazza, amelyek biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak semmilyen személyes információt.
Süti / Cookie | Időtartam / Duration | Leírás / Description |
---|---|---|
_ga_Q8D89SHQ21 | 2 év / 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepítette. |
_ga | 2 év / 2 years | A Google Analytics által telepített _ga cookie kiszámítja a látogatói, munkamenet- és kampányadatokat, valamint nyomon követi a webhelyhasználatot a webhely analitikai jelentéséhez. A süti névtelenül tárolja az információkat, és véletlenszerűen generált számot rendel hozzá az egyedi látogatók felismeréséhez. |
_gid | 1 nap / 1 day | A Google Analytics által telepített _gid cookie információkat tárol arról, hogy a látogatók hogyan használják a webhelyet, miközben analitikai jelentést is készít a webhely teljesítményéről. Az összegyűjtött adatok egy része magában foglalja a látogatók számát, azok forrását és az általuk névtelenül felkeresett oldalakat. |
_gat_gtag_UA_10895955_26 | 1 perc / 1 minute | A Google a felhasználók megkülönböztetésére állította be. |
_hjFirstSeen | 30 perc / 30 minutes | A Hotjar beállítja ezt a cookie-t, hogy azonosítsa az új felhasználó első munkamenetét. Igaz/hamis értéket tárol, jelezve, hogy Hotjar először látta-e ezt a felhasználót. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 perc / 2 minutes | A Hotjar beállítja ezt a cookie-t, hogy megtudja, hogy egy felhasználó benne van-e a webhely napi munkamenet-korlátja által meghatározott adatmintában. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 perc / 2 minutes | A Hotjar beállítja ezt a cookie-t, hogy megtudja, hogy egy felhasználó szerepel-e a webhely oldalmegtekintési korlátja által meghatározott adatmintavételben. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 perc / 30 minutes | A Hotjar beállítja ezt a cookie-t a felhasználó első oldalmegtekintési munkamenetének észlelésére. Ez a cookie által beállított igaz/hamis jelző. |
_hjSessionUser_3056214 | 1 év / 1 year | A Hotjar beállítja ezt a sütit. |
_hjSession_3056214 | 30 perc / 30 minutes | A Hotjar beállítja ezt a sütit. |
Süti / Cookie | Időtartam / Duration | Leírás / Description |
---|---|---|
_fbp | 3 hónap / 3 months | Ezt a cookie-t a Facebook úgy állította be, hogy a webhely meglátogatása után hirdetéseket jelenítsen meg a Facebookon vagy a Facebook-hirdetések által működtetett digitális platformon. |
fr | 3 hónap / 3 months | A Facebook úgy állítja be ezt a cookie-t, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználók számára azáltal, hogy nyomon követi a felhasználói viselkedést az interneten, olyan webhelyeken, amelyek Facebook pixel vagy Facebook közösségi beépülő modullal rendelkeznek. |
UserMatchHistory | 1 hónap / 1 month | A LinkedIn beállítja ezt a cookie-t a LinkedIn hirdetésazonosítók szinkronizálásához. |
lang | munkamenet / session | A LinkedIn úgy állítja be ezt a sütit, hogy emlékezzen a felhasználó nyelvi beállítására. |
bcookie | 1 év / 1 year | A LinkedIn beállítja ezt a cookie-t a LinkedIn megosztási gombjaiból és hirdetési címkéiből, hogy felismerje a böngészőazonosítót. |
lidc | 1 nap / 1 day | A LinkedIn beállítja a lidc cookie-t, hogy megkönnyítse az adatközpont kiválasztását. |
bscookie | 1 nap / 1 day | A LinkedIn beállítja ezt a cookie-t a webhelyen végrehajtott műveletek tárolására. |
AnalyticsSyncHistory | 1 hónap/ 1 month | A LinkedIn beállítja ezt a cookie-t. |
li_gc | 6 hónap / 6 months | A LinkedIn beállítja ezt a cookie-t. |