carbon crane

A generatív mesterséges intelligencia nyomában 2.: Hogyan tudjuk hasznunkra fordítani az AI-t és miben segítheti vállalkozásunk sikerét?

Dátum: 2023. 03. 16 10:57

A generatív mesterséges intelligencia alapó megoldások napról napra fejlődnek, így érdemes nyomon követni, hogy milyen újdonságokkal tudnak hozzájárulni a munkánkhoz. Korábbi cikkeinkben már kifejtettük mennyi lehetőség, felhasználási mód, valamint jogi és etikai kérdések húzódnak meg az AI eszközök mögött, ugyanakkor felmerülhet bennünk a kérdés: mégis hogyan tudjuk ezeket a rendszereket a lehető leghatékonyabb módon felhasználni? Tényleg aggódnunk kellene amiatt, hogy évek múlva munkanélkülivé válunk? 

Hosszú évek óta folyik a vita arról, hogy a technológia felváltja-e az emberei munkaerőt – vagy inkább hogy milyen időtávon, mértékben és munkakörökben. A McKinsey 2017-es tanulmánya szerint – amiről már röviden korábban ebben a cikkünkben is írtunk – a legtöbb szakmán belül vannak olyan tevékenységek, amik könnyedén automatizálhatók, így akár a következő pár évben jelentős változásokra számíthatunk. Ugyanakkor ennek az éremnek is két oldala van. A Világgazdasági Fórum 2020-as jelentése szerint a technológia fejlődéssel (ebben beleértve az AI-t is) további 12 millió munkahely jöhet létre 2025-ig.

A generatív AI már évek óta a jelenünk része, mégis bőven vannak még mindig olyan területek, ahol finomításra, segítségre szorul. Azok a vállalkozások, amik az AI technológiára támaszkodnak és nem vesznek fel tartalomgyártókat, kockázatos lépésre szánják el magukat. A generatív mesterséges intelligencián alapuló rendszerek a legtöbb esetben már meglévő tartalmakból hoznak létre valami újat, ami miatt könnyen előállíthatnak olyan eredményt, ami érezhetően valami másolata, nincs hozzáadott értéke az olvasó számára.

Így különösen fontos, hogy odafigyeljünk, hogyan is használjuk a generatív AI-t a munkánk során, és hogy megtaláljuk ezeknek az eszközöknek a megfelelő szerepet, fejben tartva, hogy képesek inputot és információk értelmezni, képesek outputot generálni, de ez inkább egy kombinálás mintsem egy létrehozás. Mire figyelj a generatív AI alkalmazásánál?  Mutatjuk!

Mérlegelj és dönts arról mi a legjobb vállalkozásod számára!

Hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni ezeket az eszközöket? Első körben érdemes egy tételes listát írni arról, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt a vállalkozásunk és milyen részfeladatok merülnek fel eközben. Azt kell végig gondolnunk, hogy melyik általunk ismert AI megoldás melyik feladathoz tud nagyobb mértékben hozzátenni, és melyikhez alig. Lehetnek olyan feladatok, amiket 80-85%-ban meg tud oldani egy (vagy több) AI megoldás, mint pl. a SEO célra írt rövid blogcikkek vagy a könnyen értelmezhető képek generálásába valamihez, amiről posztolni akarunk. Vannak viszont olyanok is, amikhez 5-10%-ot tudnak csak jelenleg hozzátenni, mint mondjuk az értékajánlatunk stratégiai meghatározása vagy egy komolyabb véleményvezér cikk megírása. Értelemszerűen az előbbi kategóriára ideális AI-jal kísérletezni, az utóbbinál viszont egyelőre fölösleges ezzel időt tölteni, mert minimális időt, értéket nyerhetünk vissza. De azzal, hogy a monoton feladatokat a generatív mesterséges intelligencia végzi el, az írásoknak és grafikusoknak – még a szükséges utómunkát elvégezve is – sokkal több ideje marad arra, hogy kreatív, egyedi munkákkal foglalkozhassanak. Ha pedig elakadnak, gyors kutatásra, brainstormingra, az írói blokk feloldására is jó megoldás lehet az AI.

Ellenőrizd a kapott tartalmat és javítsd a hibákat!

Általában nem tudjuk 100%-osan befolyásolni azt, hogy milyen minőségű tartalmat generálnak a mesterséges intelligencia alapú eszközök, azért viszont mi vagyunk felelősek, hogy milyen tartalmakat teszünk közzé, osztunk meg. Az AI egyik legnagyobb hátránya, hogy van, amikor elfogult vagy akár teljesen valótlan állításokat fogalmaz meg (és teszi mindezt ugyan azzal a „magabiztossággal”, mint amikor valós tényeket közöl), úgyhogy érdemes gondosan átnézni az elkészült tartalmakat. A kapott szövegeket, képeket minden esetben ellenőrizni és gyakran finomítani kell, a szerkesztői munka és így az irányítás továbbra is a mi kezünkben marad.

Adj tanácsot a használatával kapcsolatban!

Ha hosszútávon és főleg akkor, ha kereskedelmi célokra is szeretnénk a generatív AI eszközökkel dolgozni, érdemes minden dolgozót megtanítani arra, hogy mire, hogyan használhatják fel munkájukhoz ezeket a rendszereket. Szükségünk van irányelvekre, ellenőrzési pontokra és annak a megértetésére, hogy a nap végén kié a felelősség.

A generatív mesterséges intelligenciát használni kicsit olyan, mint amikor tanácsot kérünk valakitől.  Meghallgatjuk a választ, hálásak vagyunk a kapott inputért, de aztán a saját ítélőképességünket, tapasztalatunkat, józan eszünket használva döntjük el, hogy mi a legjobb a szervezet számára.

Már sok-sok különböző területen működő vállalkozás is kipróbálta a generatív mesterséges intelligenciát. Érdekel, hogyan nézz ki egy DALL-E-2-vel generált étlap? Következő bejegyzésünkből kiderül!

 

Forrás:

https://brandequity.economictimes.indiatimes.com/news/digital/how-generative-ai-can-remove-monotony-from-digital-marketing/97965060

 

Hírlevél

Szeretnéd e-mailben megkapni legfrissebb híreinket? Iratkozz fel! Ígérjük, csak akkor küldünk hírlevelet, ha egy fontos információt osztunk meg, vagy többet egyszerre. Így is csökkenthető az e-mailek karbonlábnyoma.