carbon crane

A generatív AI 7 felhasználási módja, amivel gördülékenyebbé válhat a marketing

Dátum: 2023. 02. 28 12:40

Szeretnéd hatékonyabbá és gyorsabbá tenni marketing munkádat? A generatív mesterséges intelligenciáknak megannyi előnyük és felhasználási módjuk van, amivel a folyamatok egyszerűbbé válhatnak. Az AI a marketingben sorozatunk második részében megmutatjuk, hogy a mesterséges intelligencia eddig milyen megoldásokkal és újításokkal járult hozzá a vele kísérletező marketingesek munkájához!

A generatív mesterséges intelligenciának köszönhetően számos lehetőség nyílik meg számunkra a marketing világában, ugyanis segítségével automatizálhatjuk a tartalomgyártást, informatívabb, változatosabb, jobb minőségű, valamint a felhasználói preferenciákat figyelembe véve perszonalizáltabb tartalmakat készíthetünk ügyfeleink vagy vásárlóink számára.

Most, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy milyen előnyöket adhat a generatív AI, nézzünk hét konkrétabb felhasználási módot, amivel gördülékenyebbé teheti a marketingfolyamatokat:

  1. Szöveggenerálás

A generatív mesterséges intelligenciáknak köszönhetően könnyedén tudunk különböző stílusú és hosszúságú szövegeket generálni. Segítségükkel másodpercek alatt megírhatunk egy e-mailt, egy közösségi média posztot, blogcikket vagy egy világos, tömör és vonzó termékleírást.

  1. Képgenerálás

A DALL-E-hez vagy Stable Diffusionhöz hasonló eszközökkel kiélhetjük kreativitásunkat és olyan képeket generálhatunk, amik a marketingstratégiánkban is nagy szerepet játszanak. A generatív AI-ra alapozva ugyanis valósághű termékképeket, kreatív, vizuálisan vonzó hirdetéseket, logókat, grafikákat hozhatunk létre – még ha azok gyakran igényelnek is némi utómunkát.

A generatív mesterséges intelligencia által elkészített képekkel egyedibb reklámokat is létrehozhatunk. A Heinz például a DALL-E segítségével hívta fel a HEINZ ketchupot tartja az „igazinak”, az Ogilvy Paris pedig különleges reklámot alkotott, amin a Nestlé La Laitière joghurtjának csomagolásán hosszú ideje feltűnő (és azután elnevezett), a Tejet öntő nő című Vermeer festményt bővítették ki a DALL-E outpainting funkciójával.

  1. Videógenerálás

A generatív mesterséges intelligenciával kiváló minőségű videóhirdetéseket és termékdemókat hozhatunk létre. A deep fake-eket viszont érdemes jogi és etikai okokból is jó messzire elkerülni, hiába kap időről időre nagy figyelmet egy-egy ilyen videó.

  1. Zene generálás

A zene és bármilyen hangeffekt sokkal izgalmasabbá tudja tenni a reklámunkat vagy bármilyen videónkat. Több olyan generatív AI eszköz is van már (pl. AIVA, Amper AI, Jukebox, Soundraw, Evoke), aminek felhasználásával egy adott kampányhoz és célcsoporthoz illó zenét állíthatunk elő. A havidíjas csomagokhoz ezeknek a zenéknek az üzleti felhasználáshoz szükséges jogai is járnak.

  1. Chatbotok/beszélgető AI

Ha van ügyfélszolgálatunk, érdemes ebben a szegmensben is egy kicsit jobban felmérni a generatív AI adta lehetőségeket. A mesterséges intelligenciával működő chatbotok gyorsan, a nap 24 órájában, akár több nyelven is válaszolni tudnak a feltett kérdésekre. A magyar nyelv jelenleg még sok szolgáltatón kifog, de a szöveggeneráláshoz hasonlóan ezen a területen is rohamos fejlődés várható.

  1. Keresőmotor-optimalizálás

A generatív AI-ok azzal, hogy képesek nagy mennyiségű adatot feldolgozni és fogyasztói viselkedésmintázatokat beazonosítani, segíthetik a vállalkozásokat abban is, hogy a legrelevánsabb, legjobb eredményeket hozó kulcsszavakat, kifejezéseket használhassák a digitális marketinganyagaikban. A marketingesek a content marketing témaötletektől és a kulcsszókutatástól kezdve a megfelelő címek megtalálásán át egészen a keresési szándék csoportosításáig, illetve a tartalom strukturálásáig felhasználhatják a ChatGPT-hez hasonló eszközöket, ezekkel mind hozzájárulva a keresőoptimalizálásához.

  1. Leadgenerálás

Olyan adatok elemzésével, mint például a weboldal forgalma, a közösségi média interakciók és a vásárlási előzmények, az AI azonosítani tudja azokat az ügyfeleinket, akik nyitottak lehetnek a vállalkozásunk termékeire vagy szolgáltatásaira, és a segítségével a leadek megkeresése is hatékonyan automatizálható.

 

A mesterséges intelligencia már a jelenünkben is egyre nagyobb szerepet tölt be, a jövőnkben pedig ennek csak az erősödése várható, így jogosan merül fel a kérdés bennünk: milyen jogi és etikai kérdéseket kell megfontolnunk ezeknek az eszközöknek a használatakor? Kíváncsi vagy? Sorozatunk következő részéből kiderül!

Forrás:

https://research.aimultiple.com/generative-ai-in-marketing/,

https://syndelltech.com/how-will-ai-affect-the-future-of-digital-marketing/

 

 

 

Hírlevél

Szeretnéd e-mailben megkapni legfrissebb híreinket? Iratkozz fel! Ígérjük, csak akkor küldünk hírlevelet, ha egy fontos információt osztunk meg, vagy többet egyszerre. Így is csökkenthető az e-mailek karbonlábnyoma.