carbon crane

5 lépés, ami segít a vállalkozásodnak a megfelelő CRM rendszer kiválasztásában

Dátum: 2023. 06. 02 16:09

A folyamatosan fejlődő üzleti világunkban az erős ügyfélkapcsolatok fenntartása elengedhetetlen. Azonban minden egyes ügyfél adatainak nyomon követése még a legjobban szervezett vállalkozások számára is nehézségeket tud okozni. Hogyan válasszuk ki a megfelelő CRM rendszert? Miket kell figyelembe vennünk? Nézzük!

A CRM rendszerek nyomon követik az összes ügyfél adatait és optimalizálják az értékesítési folyamatokat. Egy CRM rendszer kiválasztásánál egyaránt figyelembe kell vennünk a költségeket, az előfizetési konstrukciókat, továbbá a különböző funkciókat is. Hogyan is tudjuk kiválasztani vállalkozásunk számára a tökéletes CRM rendszert? Íme 5 lépés, amivel megtalálhatod a legjobb CRM-et:

  1. Célkitűzések meghatározása

Mielőtt belevetnéd magadat a CRM-tengerbe, meg kell határoznod a céljaidat. Tedd fel magadnak a kérdést: Mit szeretne céged elérni egy CRM-rendszerrel? A leadgenerálás vagy az ügyféltámogatás javítására van szükséged? Növelni szeretnéd az értékesítés hatékonyságát? Céljaid iránytűként fogják segíteni a kiválasztási folyamatot.

  1. Üzleti folyamatok értékelése

Vedd végig, hogyan lépsz kapcsolatba az ügyfeleiddel, továbbá fontos, hogy tisztább képet kapj arról, hogyan kezeled az értékesítési funnelt és az ügyféltámogatást. Ezek az értékelések segítik azonosítani  a szűk keresztmetszeteket és azokat a területeket, amelyek automatizálása vagy racionalizálása előnyös lehet.

  1. Skálázhatóság és testreszabhatóság figyelembevétele

Egy vállalkozás növekedésével párhuzamosan a CRM igények is folyamatosan változnak. Győződj meg arról, hogy a választott rendszer képes a megnövekedett adatmennyiséghez, a további felhasználókhoz és a változó követelményekhez is alkalmazkodni. Keresd azokat a lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik, hogy a CRM-et az adott iparágra és munkafolyamatokra szabhasd.

  1. Felhasználói élmény és képzés

A kiválasztott CRM-rendszernek olyan felhasználóbarát felülete legyen, amellyel minimalizálható a betanuláshoz, a rendszer használatbavételéhez szükséges idő és energia. Keresd az intuitív kialakítású rendszereket, az egyértelmű navigációt, valamint az átfogó dokumentációt, oktatási anyagokat és támogató, magyar nyelven is elérhető ügyfélkapcsolati-support csapatot. Egy felhasználóbarát CRM rendszer segíti a változás elfogadást a csapaton belül, és biztosítja, hogy bárki számára könnyen kezelhető legyen a rendszer.

  1. Adatbiztonság és adatvédelem

A CRM-rendszer kiválasztásakor győződj meg arról, hogy az megfelel a a bevett iparági biztonsági protokolloknak, például a titkosításnak és a rendszeres adatmentéseknek. Emellett mindenképpen vedd figyelembe, hogy az adatvédelmi szabályozásnak, a GDPR-nak is megfeleljen CRM rendszered.

 

A megfelelő CRM rendszer kiválasztásához ezen a pár ponton mindenképp érdemes végigmenni, még az olyan „ezt úgy is tudjuk” pontokat is átgondolva, leírva, mint a célok meghatározása vagy akár az üzleti folyamatok értékelése. Ugyanakkor hogyan kell egy CRM-et üzemeltetni? Következő cikkünkben erre is kitérünk! Addig is nézz körbe oldalunkon és kövesd be LinkedIn profilunkat, ha nem szeretnél lemaradni legfrissebb híreinkről.

Forrás: 

https://www.superoffice.co.uk/resources/articles/choose-crm-vendor/

 

Hírlevél

Szeretnéd e-mailben megkapni legfrissebb híreinket? Iratkozz fel! Ígérjük, csak akkor küldünk hírlevelet, ha egy fontos információt osztunk meg, vagy többet egyszerre. Így is csökkenthető az e-mailek karbonlábnyoma.