carbon crane

Hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a marketinget?

Dátum: 2023. 02. 16 09:57

A mesterséges intelligenciával számos helyen és területen találkozhatunk már, legyen szó akár a robotikáról, a képfelismerő rendszerekről, az önvezető autókról vagy a természetes nyelvfelismerő technológiákról. De vajon hogyan alakítja át az AI a kreativitást igénylő szakmákat, köztük a marketinget is? Ezt a témát kezdjük el boncolgatni az AI a marketingben sorozatunk első részében.

Az AI az új információkat gyorsan és pontosan dolgozza fel, ezzel pedig lehetőségünk nyílik arra, hogy bonyolultabb helyzetekben – pl. önvezető járműveknél, képfelismerő rendszereknél – is felhasználhassuk. A folyamatosan fejlődő AI segítségével, csökken a hibák száma, az ismétlődő feladatok automatizálhatók, valamint a döntéshozatal is gyorsabbá válik.

A mesterséges intelligencia egyik alcsoportja a generatív AI, amely a gépi tanulás, a mélytanulás (deep learning) segítségével már nem csak értelmezi tudja az információkat, hanem képes képeket, szövegeket, videókat, valamint programozáshoz szükséges kódrészleteket is előállítani. Mi alapján? Az OpenAI GPT 3-mas modellje remek példa lehet, ugyanis a tanulásához 45 terabyte adatot dolgozott fel, az új tartalmak előállításához pedig 175 milliárd paramétert használ. GPT 3 mesterséges intelligenciához hasonló generatív AI-ok a rengeteg lehetőséget adnak a kreatív szakmáknak, ugyanis többek között segítségükkel:

  • automatizálhatjuk a tartalomgyártást (pl. blogposztok, közösségi média posztok),
  • informatívabb, változatosabb, jobb minőségű tartalmakat tehetünk közzé
  • a felhasználói preferenciákat figyelembe véve pedig perszonalizáltabb tartalmakat készíthetünk ügyfeleink számára.

Ahhoz, hogy a generatív mesterséges intelligencia ezeket a feladatokat hatékonyan elvégezhesse, jelenleg továbbra is szükség van az emberek munkájára:

  • a tervezésnél, amikor az inputot, promptot adjuk az AI-nak (nem véletlen, hogy az elmúlt hónapokban a legkreatívabb, legjobb eredményt hozó promptokat árulni is kezdték piactereken), majd
  • az értékelésnél, iterációnál és szintetizálásnál (ahol szükség lehet alternatív promptokra, több promptra adott szöveg összekombinálásra a legjobb eredményhez) vagy az esetleges szerkesztésnél (ahol egy AI generált képnél még sok-sok óra munkára lehet szükség egy kellően éles, minden részletében hiteles, nyomdai minőségű eredményhez).

Ebből adódóan – egyelőre – nem kell attól tartanunk, hogy az AI átveszi a helyünket, , bőven marad még dolgunk, miközben számos új lehetőség nyílik meg számunkra is.

A mesterséges intelligencia nagy jövő elé néz, folyamatos fejlődésével a marketinget is átalakítja. Kíváncsi vagy hogyan használhatjuk fel az AI-t a marketingben, és milyen változásokra számíthatunk a jövőben? Sorozatunk következő részeiből kiderül!

 

Forrás:

https://hbr.org/2022/11/how-generative-ai-is-changing-creative-work

https://builtin.com/artificial-intelligence

Hírlevél

Szeretnéd e-mailben megkapni legfrissebb híreinket? Iratkozz fel! Ígérjük, csak akkor küldünk hírlevelet, ha egy fontos információt osztunk meg, vagy többet egyszerre. Így is csökkenthető az e-mailek karbonlábnyoma.